snelmarketing

Home | Expertise | Cases | Over | Contact


10x10 principe en marketingmix analyse binnen het MKB | Meubelmakerij Vorm-Voud



Vraag

Meubelmakerij Vorm-Voud is specialist op het gebied van interieurbouw en meubelontwerp. Met verschillende businesspartners realiseert deze meubelmakerij meubels op maat voor particulieren en het bedrijfsleven. Particulieren willen bijvoorbeeld een tafel en bank voor in de woonkamer en een kast op maat voor in de slaapkamer. Binnen de zakelijke markt heeft Vorm-Voud ervaring met het implementeren van flexwerkplekken en het ontwerpen van meubels op maat voor kantoorpanden. In deze huidige economische tijd is het zeer belangrijk voor Vorm-Voud om zich te onderscheiden ten opzichte van concurrerende bedrijven binnen het MKB. Daarom is Snelmarketing gevraagd om de huidige markt en strategie van Vorm-Voud te analyseren en strategisch marktingadvies te geven en implementeren. Het doel is om Vorm-Voud zowel online als offline te positioneren waarin de kwaliteit van de producten en diensten tot zijn recht komen en klantgericht worden aangeboden. Verder helpt Snelmarketing ook bij het optimaliseren van het organisatieproces; hiervoor wordt onder andere de customer journey in kaart gebracht en ICT gerelateerde bedrijfsprocessen zoals facturering gestandaardiseerd.

Aanpak

Het 10x10 principe van Snelmarketing is ingezet om dit marketingvraagstuk aan te vliegen; 10 expertisegebieden voor de buitenkant (webdesign) en 10 expertisegebieden voor de binnenkant (marketingoplossingen). De huidige 7 p’s van de marketingmix zijn in kaart gebracht om de organisatie te analyseren: product, prijs, plaats, promotie, proces, mensen (people) en bewijs (proof). Door het afnemen van interviews met de eigenaar van Vorm-Voud, businesspartners en klanten zijn diverse aandachtspunten gesignaleerd. Na het uitvoeren van kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek is er voor gekozen op de volgende kerngebieden strategisch marketingadvies uit te brengen en te implementeren: webdesign, positionering, organisatieproces, customer journey, productontwikkeling, events en Marketing Sales Funnel.

Resultaat

Snelmarketing is voor Vorm-Voud een sparringpartner voor bedrijfsvoeringsvraagstukken. Als gevolg van diverse klantinzichten via Snelmarketing heeft de eigenaar van Meubelmakerij Vorm-Voud zijn bedrijfsvoering klant- en resultaatgerichter gemaakt. De customer journey zorgt voor tevreden en loyale klanten. Businesspartners kunnen effectiever en efficiënter werken met Vorm-Voud doordat verwachtingen nu beter op elkaar worden afgestemd. Online heeft Vorm-Voud nu een bedrijfswebsite waarop een fotopresentatie is te zien met recente projecten. De website wordt via Google Analytics gemonitord op geografische marktinzichten en kansen. Via social media zoals LinkedIn, Facebook en Twitter worden de klanten ook op de hoogte gehouden van de nieuwste productontwikkelingen. Verder is Vorm-Voud aangewezig op bedrijfsbeurzen die geografisch relevant zijn voor de doelgroep. De eigenaar is erg tevreden over het strategisch marketingadvies van Snelmarketing. Vorm-Voud raadt daarom Snelmarketing aan bij zijn klantenbestand en businesspartners om te helpen bij het ontwikkelen van een marketingstrategie. Neem voor meer informatie voor het ontwikkelen van uw on- en offline marketingstrategie contact op via sander@snelmarketing.nl.

Klik hier om terug te gaan naar het overzicht van de cases.